تور مجازی هتل کاربردهای بسیاری را برای گردشگری فراهم می آورد که مورد توجه محققین گردشگری و افراد حرفه ای قرار گرفته است.
تکامل فناوری واقعیت مجازی ،
بدون شک
تعداد و اهمیت چنین کاربردهایی، افزایش خواهند یافت.
برنامه ریزی و مدیریت، بازاریابی، سرگرمی، آموزش، قابلیت دستیابی، و حفظ میراث، شش زمینه
گردشگری هستند که در آن ها تور مجازی می تواند به طرز ویژه ای ارزشمند
باشد.
قسمتی از کاربرد ساخت تور مجازی به عنوان یک ابزار حفظ، به دلیل قابلیت آن در ایجاد تجربه های مجازی برای گردشگران است، به طوری که می توانند از تور مجازی هتل به عنوان گزینه ای برای بازدید واقعی از اتاق های هتل استفاده کنند و با این امکان ، درصد پذیرش هتل به عنوان اقامتگاه گردشگر بالاتر برود.
تور مجازی هتل با توجه به روحیات گردشگر که به دنبال خدماتی نوین و در تلاش برای ارضا حس ماجراجویانه خود میکوشد می تواند یکی از مهم ترین المان های مهمان در انتخاب محل اقامت باشد.
تور 360 هتل
مولفین گوناگون، ایفای نقش واقعیت مجازی در بازاریابی گردشگری را تایید
کرده اند
(همچون
Cheong، ۱۹۹۵؛
Prideaux، ۲۰۰۲؛ Sussmann و Vanhegan، ۲۰۰۰؛ )، و Williams و Hobson (۱۹۹۵) حتی اظهار کرده اند که "از یک نقطه نظر بازاریابی، تور مجازی دارای قابلیت متحول کردن تبلیغ و فروش در صنعت گردشگری و هتلداری می باشد قابلیت های بالقوه بازاریابی تور مجازی هتل عمدتا در بستر قابلیت آن در ارائه اطلاعات حسی گسترده برای گردشگران آینده می باشد.
بویژه، چنین قابلیتی برای بخش گردشگری مناسب است، زیرا بسیاری از محصولات گردشگری "کالاهای قابل اطمینانی" هستند که مشتریان توانایی آزمودن آن ها از قبل را ندارند و باید صرفا بر اساس اطلاعات توضیحی تصمیم بگبرند که آیا از آن استفاده کنند یا خیر که با تور واقعیت مجازی هتل میتوان به این مهم دست پیدا کرد .
بنابراین بازاریابی اینترنتی برای بخش گردشگری بسیار مهم است و ماهیت تجربی واقعیت مجازی آن را به یک ابزار ارائه داده های غنی برای گردشگران بالقوه ای تبدیل کرده است.
برای مثال یک شخص علاقه مند به اقامت در مجموعه ای کوهستانی ، با مشاهده اتاق های هتل در تور مجازی میتواند با مشاهده ریز ترین جزئیات ، اتاق مورد نظر خود را انتخاب کند.